Wednesday, June 23, 2010

kehidupan selepas kahwin

p/s: ok jgn gelak, entri ni cam poyo sket

kahwin sangat indaaaah!........

haha, gurau je, aku rasa ayat tu selalu orang yang baru kawen cakapla. bukanla juga nak cakap tak indah, aku suka je kahwin, sebab dapat selalu jumpa ngan orang yang kita sayang, kalo dulu hujung minggu jek, huhu, tapi aku masih nak adaptkan diri aku ngan environment baru, bukan senang terutama bila aku dulu masa bujang xsuka mengemas, xsuka memasak, suka melepak2 depan tv bila balik keje, main game lama2, pastu mandi da nak tengah malam, bangun pagi pun lambat, free n easy la katakan, xde rasa tanggungjawab sangat.

tapi beza bila da kawen, aku da xboleh nak bersenang lenang macam dulu, kain kering lepas jemur kena terus lipat(dulu biar jek, huhuh), kena rajin2 kan diri buat breakfast untuk husband, sebelum tu kena fikir dulu nak wat scramble egg ke nak goreng cucur badak segera ke nak wat roti telur, haha...

masak lauk2 aku xwat lagi sebab biasanya mak mertua yang masak, aku tolong2 basuh pinggan jela, balik keje pun xleh lewat2 sangat dah, kena jadi seorang yang rajin mengemas, hiumm, bukan senang nak tukar perangai(bg akula), masih xbiasa nak mintak izin kalau nak buat atau nak g memana, tapi aku redha:) aku buat semua ni sebab aku sayang dia, aku cuba untuk jadi seorang isteri terbaik bagi dia, tapi aku harap juga dia faham, yang aku masih mencuba, mungkin slow2 merangkak tapi i'm trying all d best that i could.

aku juga bersyukur dapat suami seperti dia, bukan senang nak hidup ngan aku ni, perangai cam budak2, manja, suka merajuk, boleh rilek je baca novel bila dia komplen2 sebab serabut bilik banyak barang sebab da campur barang aku sekarang ;p, xpandai masak, keras kepala sikit, ego sikit, susah orang nak faham tapi expect orang faham aku, heee tapi dia bagi aku sudah cukup memahami. insyaAllah Allah telah berikan jodoh yang terbaik untuk aku:)

sayang kamula encik husband kepam!

13 comments:

dd dudu said...

hahahahahhaha sengal ayt yang ni --->

boleh rilek je baca novel bila dia komplen2 sebab serabut bilik banyak barang sebab da campur barang aku sekarang ;p



ko rilek je baca novel? haha tgh bygkan, kelakaaaaa

tp brg pmpuan memang banyak kan, wuuuuu

rosealley said...

haha, sebab da banyak kali dia cakap, aku pun da lali dengar;p

memang barang aku 10 kali ganda dr izwan, tu pun ikutkan aku bukanla banyak sopin sgt, huhu, bersiap2 la ko n keri nanti, heeee

dd dudu said...

alamak takutnyee

hihihi

teringin sangat rumah yg ada bilek lebih, dan 1 bilek tu jadik wardrobe aku, hek hek hek

w a w a A Z U R A said...

hahaha ewosss~!!!

ermm ermmmmm ermmmmmm...sesuda ko kuar umah, umah ex ko skg pon dh sgt tunggang langgang...dh terbalik sume...aku kerjakan~

point ko; kain kena lipat terus after basuh..yeah, trus aku tingat kain aku tgk podot kt kusi tepi, dn aku rs ohh sshnya alam kawen~!!

dulu bujang, kita tutup mata jek kan..slagi bleh lalu dlm umah, tak tersadung tkdak hal XDD skg, pengalamn ko dh lain huhu tetiba aku scary~!!

aku pon terpk, ppuan nih bj mmg byk, tp sume baju pon kita pakai kan kan kan...

pape pon, all the best!! =)

rosealley said...

woh, aku pun teringiiiiiiiiiiiiiiiiin jugak gitu(harap idzuan baca;p)

w a w a A Z U R A said...

ehhh..komen aku tkdak lps kaaa??

rosealley said...

haha, lepas jela waa, tapi aku kena authorize dulu la, heee

aku setuju ngan sume ko cakap tu, paham2 jela kita dulu camne, kite kan serumah, haha

Ezzan Yusop said...

psst novel apa yg kamu baca? hehehe. lolol. swiitt sgt. kmu tertinggal sesuatu disitu...

kalau suami sakit2 badan isteri akan urut2 manja. miahahaha!

rosealley said...

kuikui, novel ayat2 cinta, sampai skang xabis2 ag baca

emm, ayat last tu vice versa jugakla, heeeee, tapi biasanya asben i urut dia ialah tumbuk2 pukul2, heee

noname said...

KAH!-KAH!-KAH!.. KAAAH!-KAH!-KAH!-KAH! ;D

rosealley said...

r u ok keri??;p

Anonymous said...

bab setel kerja rumah...err.. fikir banyak kali gak la. kena rajin berubah..hihi

tapi kalau part manja2, urut2 badan suami, terus cepat belajar. x yah ajar pun dh pandai. wakakka ;p



Latest Entry : Edisi Terjah! Layanan Pihak Berkuasa Terhadap Pesalah Bawah Umur Ketika Ditahan Dalam Lokap!

rosealley said...

sangat setuju ayat kedua tu!!haha

Related Posts with Thumbnails