Friday, December 4, 2009

My own pet peeves

Aku ada large list of pet peeves. But recently, nak tambah yang baru, seriously this is one of my biggest pet peeves:
- orang yang pandai bela pet, tapi pandai simpan je, pastu bg pet dia tu berak merata2, kalo pet ko tu berak depan rumah ko xpela jugak, ni sesuka hati je berak depan umah orang lain, B.O.D.O.H sungguh :(

aku geram ni sebab betul2 terjadila kat taman perumahan aku, dulu2 depan rumah kitorang cam ada pasir2 sket kat depan umah, mula2 ok lagi, tapi dalam 2,3 bulan lately ni kot(xsure jugak exact date), tetiba je ada bendasing(poop la tu) kat depan umah tu, hampeh, mula2 ingatkan tahi kucing sebab memang banyak kucing liar kat kawasan tu

pastu bila da lama2 barula kitorang(aku n housemate) discover yg rupa2nya bendasing tu ialah dog poop, daripada anjing rumah jiran, huh, mmg la anjing tu baru juga dibela, seriously annoyed la masa tu, kalo da pandai sgt nak bela kan, pandai2 la jaga jgn bg anjing ko tu berak merata, if da terlepas berak pun, bersihkan la weh, menyampah aku ngan orang tu, ada lagi la sebab kenapa aku xsuka dia, tp xyah la ckp, huh

lepas tu, jiran sebelah umah aku(ni jiran lain lak dr td) ialah sedara kepada tuan rumah yg aku sewa skang ni, umah die selalu kdg ada bendasing tu jugak, mgkin dia pun xtahan sbb sampai 1 tahap, dia simenkan jalan depan pagar rumah aku ngan rumah dia, aku rasa sebab xnak pasir banyak2 kat situ, xnak anjing tu berak lagi, n aku pun perasan yg dia xbaik pun ngan tuan anjing tu td, skang aku paham la kenapa kan..ngan kitorang dia baik jek, siap tlg sapukan sampah depan umah ag, heee;p

lepas je simen tu, xdela da anjing tu berak, sebab da xde pasir kan, tp pasir tu sebenarnya ada gak bertimbun kat depan longkang, depan umah jugak, tapi xbetul2 depan pagar la, tepi sket la, so masa tu tenangla sekejap, tapi...yg membuatkan aku bengang, semalam n ari ni da ada balik da bendasing tu, kat pasir bertimbun tu la, aku kuar2 je nak g keje tadi, bila nampak je camtu, panas gile weh, mmg geramla, siap aku jeling 2,3 kali kat org yg bela anjing tu, yela, nak marah xberani kan;p


No comments:

Related Posts with Thumbnails