Wednesday, August 11, 2010

iftar hari pertama

buka puasa dengan apa kawan2???aku tadi makan nasi putih ngan sambal sotong ngan sup sayur ada cendawan2 sikit(i like) ngan telur dadar, simple tapi sedap:) semuanya bukan aku yang masak, mama(mak mertua) yang masak, aku tolong emmmm jap tolong emmm, haa, tolong bubuh2 nasi ngan angkat lauk2 bawak g meja makan je kot

tadi tetiba culture shock jap, heee, xde...tadi masa da nak azan tu, aku da get ready la kat meja makan, ngadap sirap bandung yang menggoda tu, mmg da xsabar masa tu, pastu elok2 azan cam yeay da leh minum, tapi tetibe macam pelik, eh, napa aku sorang kat meja makan ni, diorang xnak makan ke????huhuu, macam gelojoh sgt ni kalau nak terkam dulu ni

pastu aku nak minum pun tetiba rasa bersalah, azan kat tv tu xsama ke kan, napa diorang xnak makan minum lagi ni, tetiba izwan dtg, terus aku tanya, eh, da buka puasa kan???boleh dia cakap sabar tunggu sampai abis azan dulu T____T....terpaksa la aku tunggu je, tapi tetap xtahan, tengah2 azan tu da teguk air habis, xkontrol macho dah, haha

aku da biasa kalau kat kampung, sebelum azan lagi masing2 da serbu tempat makan, kalau rumah aku ada 2 tempat makan time bulan pose, 1 kat meja makan betul, tu biasa untuk mak ayah ngan org pangkat2 tinggi sket cam abg kakak aku,satu lagi kat bawah atas tikar, aku biasala pilih kat bawahla senang sikit nak melantak banyak2, tapi biasa kat bawah ni semua jenis kuat melahap

bila da ada 2 tempat ni, mestila semua kena ada 2 hidangan kan, aku ingat dulu masa kecik2 aku selalu berkira ngan abang aku, mesti nak kena sama banyak portion atas bawah hidangan tu, haha, padahal kadang orang atas lagi sikit, sekarang xde dahla, dah matang;p

pastu kadang lambat lagi nak azan, tapi semua da amik port masing2, yang pasti makanan kena da siap sedia semua bubuh dalam pinggan, port mestilah strategik supaya senang nak tambah especially kalau hidangan tu ialah kuetiau goreng, owh my favourite!


2 comments:

dd dudu said...

alamak kene tunggu abes azan dulu ye???

ermm aku ingatkann kene segerakan berbuka~ errr correct me if i'm wrong~

aku xtau ni

rosealley said...

biasanya kena segerakan berbuka, family kitorang je kot gini, heeee, jangan risau

Related Posts with Thumbnails