Wednesday, January 14, 2009

nasi goreng usa yang mengimbau kenangan

aku tadi buka puasa dengan nasi goreng usa beli kat perantau. tiba2 teringat zaman k12 dulu, kalau lapar sangat2, memang aku selalu order nasi goreng usa kat stall a2, sedapla jugak dan memang sangat mengenyangkan. kalo ko order tomyam lak, xkisahla tomyam sayur ke ayam ke daging ke, tomyam tu akan bertukar jadi tomyam bawang gak, hebat kan

tengah2 hari pulak kalau malas nak berebut lauk kat stall2 lain, aku order nasi tomato kat stall a1 je, sedap oo nasi tomato dia, even skang kalo tetiba teringat nasi tomato tu, aku singgah je kafe k12 tu beli, sama je lagi cam dulu

xpun aku beli nasi kerabu kat makcik klate stall hujung tu, aku xingat da no stall dia. boleh la tahan. tapi kadang2 suka je lauk2 tengahari kat a2(walaupun stall tu selalu je eksiden), aku suka tempe kicap dia, memang xpenah miss amik la kalo ada

petang2 lak kalo da malas nak order makanan lain, aku g beli bihun goreng atau kuetiau goreng(biasa aku campur) yang da siap masak kat stall abg edri, aku panggil dia abg edri sebab muka dia ada ala2 edri kru sket, siyes xtipu, ala, ni stall abg burger tula, pernahla terminat jap kat abg edri tu, ahak, even skang ni pun ada je nampak dia kat pasar ramadan la, tapi xdela minat sangat da pun(ayat jaga hati encik tunang;p) tapi siyes, aku malas nak minat orang lama2, eh ni kisah makanan kan, okie berbalik pada topik

pastuuu taim mula2 kapel selaluuu la dating malam2 ngan encik tunang makan roti canai(sebab tu aku slalu slhkan encik tunang bila berat aku dari 50 statik naik mencanak2, padahal salah sendiri makan banyak xnak ngaku). mesti korang ingat kan, 1 je stall roti canai kat k12 yang bukak malam tu, favourite drink mesti la teh o ais limau laici. siyes sedaaap. woh, tengah2 menaip ni pun dok teringat2 kesedapan air tu, before tu, aku dok order teh o ais laici je, sedap gak, tapi sape tah kenalkan kat aku air teh o ais limau laici. dahla panjang gila perkataan nak sebut. satu air je sampai 5 perkataan, seb baik sedap. dahla stall tu selagi xsampai waktu memang dia xkan amik order, so memang sanggup tunggu walaupun dahaga dan gerai air lain bukak je lagi

okla, saja je nak mengimbau kenangan lama. padahal masa kat k12 dulu selalu je boring xtau nak makan apa. tetiba je teringat td, korang ingat lagi x kat kafe k12 kesayangan korang tu?;p

baru je semalam wat body fat test, ari ni dok teringat makanan dah, haih:(

6 comments:

mun-e said...

wahahah. eh abg edri tu skg buka gerai burger die dkt dpn 9plus9 kat flat ikan tu laaa...

mase aku keja putrajaya dlu kan, after balik keja jek mesti singgah beli ayam cheese kat situ hehe

sbb tu la bdn aku pon mcanak2 naik muahaha :p

lina said...

hehe aku dh 5 taun mkn kt kafe k12. skrg dh x sehappening dulu. byk stall yg dh tutup.

yg pasti tomyam bwg still ade agi la ;p

stall burger tuh bukan abg tuh muke die mcm 'ako' ke?

rosealley said...

owh yeke, mesti bohsan kan 5 taun dok ngadap kafe tuh, huh hu

kasut-gombak said...

HAHAHA...

kt gerai abg beger tu kn, aku suke beli benjo ngn hotdog. ntah la, aku dh lama xmkn beger best. beger paling aku igt mestilah beger abg ako-sies beb, muka cam ako.

pastukn, bila aku pindah dok flat ikan, xsngka plak abg ako tu bukak gerai kt 9plus9 tu. folo aku ke? dang..!

rosealley said...

@kasut-gombak@
abg ako??abg edri laaa;p

die ikut ko???dang jugak!!haha

Anonymous said...

byk kenangan la kat k12.

tempat roti canai tu mmg klasik la.
die je yg sanggup bukak sampai mlm.
tu ramai peminat hehe.

rugi la dulu slalu lepak kat sana tp x usya awek. sibuk kejar impian.

skang keje sibuk gile x sempat nak dating. minah kat opis plak seksi2, x sesuai bwk balik jumpe mak. lol

Related Posts with Thumbnails